Profesjonaliści zajmujący się szeroko rozumianym zdrowiem psychicznym – psycholodzy, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień, lekarze, studenci medycyny i psychologii.
Zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży, w skrajnych przypadkach związane z zaburzeniami zachowania, stanowią często poważne wyzwanie dla najbliższego otoczenia. Dotychczasowe badania wskazują na skuteczność ustrukturyzowanych interwencji behawioralnych. Częstymi wyzwaniami w takich sytuacjach jest już samo doprowadzenie do podjęcie leczenia, a w dalszej kolejności jego kontynuacja i zapobieganie przedwczesnemu przerwaniu działań terapeutycznych. Wiele interwencji o potwierdzonej skuteczności wymaga zaś dostosowania do pracy z osobą niezmotywowaną, impulsywną, doświadczającą różnorodnych trudności w codziennym życiu, z którymi agresja staje się skutecznym sposobem radzenia sobie.
Treść szkolenia opiera się na koncepcjach związanych z tzw. trzecią falą terapii behawioralnych, takich jak Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) a także Terapia skoncentrowana na współczuciu (CFT) oraz tego, w jaki sposób mogą być one pomocne w pracy z zachowaniami agresywnymi u dzieci i nastolatków. Model zawierający w sobie bezpośredni, behawioralny styl pracy, dający konkretne narzędzia do radzenia sobie emocjami, przy jednoczesnej akceptacji dla osoby i odczuć pacjenta i nastawieniu na elastyczność oraz uwzględnienie szerszego kontekstu trudności, stanowi jedną z propozycji do wykorzystania dla każdego specjalisty pomagającemu dzieciom i nastolatkom lepiej radzić sobie ze złością, aby mogły żyć i rozwijać się w zgodzie ze swoimi wartościami.